Saugumas ir sukčiavimas

Sukčiavimo pranešimų instrukcijos

Šiuo metu platinama daug apgaulingų pranešimų, kurių siuntėju kartais melagingai nurodomas „SmartPosti“. Tokie pranešimai paprastai siunčiami SMS žinutėmis arba el. paštu. „SmartPosti“ aktyviai bendradarbiauja su teisėsaugos institucijomis ir kitomis organizacijomis kovojant su tokiais bandymais sukčiauti.

Sukčiavimo pranešimai gali atrodyti itin tikroviški.

  • Išvaizda: pranešime gali būti „SmartPosti“ logotipas, spalvos ar kiti įmonės ženklai.

  • Turinys: žinutėje gali būti nurodomas tikras „SmartPosti“ sekimo kodas.

  • Kanalas: netikros SMS žinutės gali būti rodomos tame pačiame telefono pranešimų sraute kaip ir autentiški pranešimai apie atvykimą, kuriuos iš pažiūros siunčia tas pats siuntėjas.

Apgaulingų žinučių turinys skiriasi, tačiau dažnai jose apsimetama, kad pranešama apie gautą siuntą arba laimėtą prizą. Pavyzdžiui, pranešimuose apie gaunamą siuntą gali būti prašoma sumokėti papildomus mokesčius už pristatymą ar muito mokesčius, arba juose gali būti pateikta nuoroda, kuria prašoma patvirtinti adresą arba rezervuoti pristatymo laiką. Šios apgavystės taip pat paplitusios tokiose platformose kaip „Facebook Marketplace“, kur sukčiai dažnai siunčia netikras mokėjimo nuorodas nieko neįtariantiems naudotojams.

Ką daryti, jei gavote įtariamą apgaulingą pranešimą:

  • Nespauskite jokių žinutėje esančių nuorodų, kol neįsitikinote jos teisėtumu,

  • Neatsakykite į pranešimą ir nevykdykite jame prašomų operacijų,

  • Būkite itin atsargūs, jei nesate tikri dėl siuntėjo ir jūsų prašoma prisijungti arba pateikti savo asmeninę informaciją, banko duomenis arba naudotojo informaciją,

Atminkite, jei kyla abejonių, visuomet galite patikrinti pranešimą ir bet kokias nuorodas kreipdamiesi į mūsų klientų aptarnavimo centrą. Taip pat galite patikrinti siuntos stebėjimą ir įsitikinti, kad siuntos būsena atitinka pranešime pateiktą informaciją.

Jei gavote melagingą žinutę ir atskleidėte savo banko duomenis, nedelsdami kreipkitės į savo banką, o tada praneškite apie tai policijai.

Kaip veikia sukčiavimas?

Paprastai melagingi pranešimai yra pagrįsti sukčiavimu, t. y. siekiama pavogti jūsų asmeninę ir (arba) naudotojo informaciją arba banko duomenis. Kaip veikia sukčiai?

  • Gaunate, jūsų manymu, teisėtą pranešimą, kuriame pateikiama nuoroda ir siūlomi atlikti veiksmai.

  • Spustelėję nuorodą – pateksite į suklastotą svetainę, sukurtą sukčiavimo tikslais.

  • Svetainėje prašoma įvesti asmeninę informaciją, pavyzdžiui, „Apple ID“ ir (arba) el. pašto naudotojo vardą ir slaptažodį.

  • Puslapyje išsaugoma jūsų pateikta informacija, kurią sukčiai naudoja nusikalstamais tikslais.

Jei žinutėje pateikiama atsisiuntimo nuoroda, tai reiškia, kad į jūsų įrenginį bandoma įdiegti kenkėjišką programą, skirtą jūsų duomenims pasisavinti.

SmartPosti siunčiamų pranešimų ypatybės

SmartPosti pranešimas apie siuntos atvykimą pateikia pagrindinę informaciją apie jūsų siuntą, tokią kaip atsiėmimo vieta, adresas, siuntėjo vardas ar siuntos numeris, priklausomai nuo pranešimo tipo. SMS pranešimai yra glausti ir apima svarbiausią informaciją, o el. laiškai suteikia išsamesnę informaciją.

Mes niekada neprašysime jūsų pateikti papildomos informacijos ar prisijungti naudojant „Apple ID“.

SmartPosti niekada nesiunčia jokių nuorodų, dėl muitinės mokesčio ar administravimo mokesčio apmokėjimo.

Jei siunta siunčiama su mokėjimu pristatymo metu (COD), pranešime apie siuntos atvykimą pateikiama saugi mokėjimo nuoroda. Šios nuorodos yra įtrauktos į el. laiškus arba SMS pranešimus ir visada prasideda link.smartposti.lt/, po kurio seka atsitiktiniai simboliai. Atkreipkite dėmesį, kad tai yra vienintelės nuorodos, kurias naudojame COD mokėjimams.

„SmartPosti“ vardu įvykdytų sukčiavimų pavyzdžiai

Sukčiavimo pranešimai gali atrodyti itin tikroviški, todėl juos gali būti sunku atpažinti. Štai dažniausiai pasitaikantys sukčiavimo atvejai, kurių reikėtų saugotis:

  • Socialinėje žiniasklaidoje yra netikrų paskyrų, apsimetančių „SmartPosti“. Pavyzdžiui, šiose suklastotose paskyrose gali būti skelbiama, kad parduodami „SmartPosti“ klientų neatsiimti daiktai. Kadangi „SmartPosti“ niekada nepardavinėja savo klientų daiktų, tai yra klastingas bandymas apgaulės būdu gauti asmeninę informaciją arba užsidirbti pinigų neteisėtomis priemonėmis.

  • Dažnai pasitaiko sukčiavimo atvejų, susijusių su loterijomis ir konkursais. Kai kurie sukčiavimo pranešimai yra susiję su konkursais, kuriuos, kaip teigiama, organizuoja „SmartPosti“. Iš tikrųjų jie naudojami siekiant apgaulės būdu išvilioti asmeninę informaciją arba banko duomenis. Rekomenduojame patikrinti „SmartPosti“ oficialias socialinės žiniasklaidos paskyras, kad įsitikintumėte, jog konkursą tikrai organizuoja „SmartPosti“.

  • Sukčiai dažnai taikosi į žmones, parduodančius daiktus interneto prekyvietėse. Pavyzdžiui, su „Facebook Marketplace“ pardavėju gali susisiekti asmuo, prisistatantis pirkėju ir teigiantis, kad nori, jog prekė būtų pristatyta per „SmartPosti“. Tada „pirkėjas“ gali atsiųsti nuorodą į suklastotą svetainę, panašią į „SmartPosti“, teigdamas, kad ji reikalinga mokėjimui patvirtinti. Šioje svetainėje gali būti prašoma konfidencialios informacijos, pavyzdžiui, „Smart-ID“ PIN kodų, prisidengiant sandorio vykdymu.

  • Būkite atsargūs ir neatidarinėkite tokių nuorodų arba prašymų pateikti asmeninę ar banko informaciją. „SmartPosti“ niekada neprašys jūsų „Smart-ID“ PIN kodų ar kitų konfidencialių duomenų. Jei kažką įtariate, nedelsdami sustabdykite visus veiksmus ir kreipkitės į klientų aptarnavimo centrą. Būkite budrūs, kad jūsų operacijos būtų saugios!